Odborně

Pražská doprava? Piráti za poslední rok posunuli zásadní projekty

03. 01. 2020 | 3 komentářů
Sdílet na Facebooku Tweet

Když se řekne Praha a vedle toho doprava, asi každého napadne jako první pražský okruh nebo metro. Tato témata patří v Praze mezi nejvýraznější. Nejsou však jediná, kterými se zabýváme. Připomínám, že doprava není primárně naší gescí, nicméně i tak máme silný hlas, se kterým se v rámci finálních rozhodnutí musí počítat.

Ladislav Kos

Dovolte mi shrnout to, co se za uplynulý rok v rámci pražské koalice podařilo v dopravě prosadit:

  • Libeňský most se opraví - opravdu tuto architektonickou památku nezbouráme, jak nám slibovali strany, které naštěstí skončili v opozici. Provedení je již schváleno, aktuálně probíhá výběr zhotovitele.
  • Probíhají postupně kontroly a na ně navazující rekonstrukce pražských mostů, jejichž péče byla dlouhé roky zanedbávána.
  • Započali jsme s výstavbou metra D – dohodli jsme se s vlastníky několika pozemků na místě budoucích stanic, s dalšími jednáme, započal geologický průzkum terénu v okolí Pankráce.
  • Na Václavské náměstí se vrátí tramvaje. Posilujeme tak vytížené trasy v centru města dalším klíčovým propojením a zároveň tímto krokem náměstí zklidníme na úkor automobilové dopravy.
  • Vnitřní městský okruh v úseku Holešovice - Libeň - Hostivař - máme studii, začínáme s přípravami na změny územního plánu.
  • Rekonstruují se železniční zastávky – probíhají modernizace a zvětšení kapacit významných nádraží.
  • Pracujeme na zkulturnění taxislužby, aby nebyla pražskou ostudou. Jednáme s alternativními přepravci o narovnání prostřední vůči standardním taxislužbám.
  • Finišují práce na přípravě stavby 511, který je východní částí vnějšího městského okruhu. Pomohli jsme prosadit výsadbu zelených pásu okolo této stavby.

Doprava je lakmusovým papírkem každé pražské koalice. Ještě je před námi mnoho bolavých míst, jedním z nich je např. pražská magistrála, komunikace, která mnoha Pražanům komplikuje život, některým i zdraví.

My Piráti nechceme nic podcenit, proto nám jako podpora funguje krajský expertní tým, tvořený více jak dvaceti aktivními členy, který je u mnoha témat podporován i celostátním dopravním týmem. Jsem rád, že se nám podařilo dát dohromady tolik zapálených členů, sympatizantů a odborníků. A děkuji Viktoru Mahrikovi, který za dopravu bojoval první rok v zastupitelstvu sám, než jsem mu začal pomáhat.

Autor Ladislav Kos je pirátský zastupitel pro dopravu na magistrátu hl.m. Prahy, člen Výboru pro dopravu hl.m. Prahy a člen dopravní komise Praha 11

Sdílet na Facebooku Tweet

Autor: Ladislav Kos

Štítky: #doprava #Praha

Zobrazit diskusi
Facebook Pirátské listy Twitter Pirátské listy Redakce Pirátských listů Česká pirátská strana
Redakce | Kontakt | Piráti | Facebook | Twitter | RSS články | RSS aktuality

Copyleft Pirátské listy. Publikování nebo další šíření obsahu serveru Pirátské listy je umožněno i bez písemného souhlasu. Všechna práva vyhlazena.